Rodzynki z Kardiotele. #1, #2, #3, #4

Impreza Kardiotele w Centrum Handlowym E. Leclerc (bezpłatne EKG oraz konsultacje kardiologiczne) cieszyła sie dużym zainteresowaniem. Przebadałem kilkadziesiąt osób i jak to zwykle bywa na tego typu akcjach trafiło mi się kilka „rodzynków”.

Rodzynkami na tym blogu będą sprawy niecodziennie i wyjątkowe. Sytuacje z życia wzięte, które mnie zadziwiły, zszokowały i rozśmieszyły. „Rodzynki” to perełki, które mają za zadanie umilić Ci chwilę. Mają spowodować, że się uśmiechniesz, odprężysz albo pokręcisz głową ze zdziwienia. Niektóre okoliczności rodzynkowe zostały pozmieniane – tak by nikogo nie urazić.

L – ja
P – Pacjent

Rodzynek #1
L: Kiedy ostatnio miała Pani robione EKG?
P: 40 lat temu w maju 1968

Rodzynek #2
L: Proszę niech Pani coś powie o swoich dolegliwościach.
P: Szosom szłam i tiry mnie przewiały! Tiry i wiatr przewiały! No i z tego mi sie zrobiło to nadciśnienie, ale ja je leczę!
L: Jak Pani je leczy?
P: Panie doktorze mam swój sprawdzony sposób.
L: Tak? Co to za sposób?
P: Zbijam ciśnienie grajfrutami. Rano pół i na na noc pół.

Zbadałem ciśnienie i okazało się RR 160/110, mimo dużych chęci, nie udało mi się niestety owej Pani wytłumaczyć, że jest chora, że nadciśnienie tętnicze to choroba i że w Jej przypadku samo leczenie grejpfrutami nie wystarczy.

Rodzynek #3
L: Proszę niech Pan mi powie, czy w rodzinie ktoś choruje, albo chorował na serce?
P: Nie wiem, ale kuzynka Józka ma żółtaczkę.
L: Czy odczuwa Pan jakieś dolegliwości?
P: W ściengło coś mi wejszło i wyjść nie chce, boli.

Rodzynek#4
Początek rozmowy z 83 – latką

L: Dzień dobry Pani. W czym mogę pomóc?
P: Mam połamany obojczyk, miałam operacje tarczycy, gardło mi podrzynali. 20 lat temu ucieli pierś i ręka mi teraz spuchła. Panie doktorze, nie ma we Wrocławiu dobrych masażystów od obrzęku limfatycznego (dłoń oraz ramię ogromnie spuchnięte), napadli mnie dwa dni temu i okradli i od koleżanki musiaŁam pożyczać okulary by tu przyjść, bo okulary ukradli a jaskra jest i nic nie widzę.
Panie doktorze czy ja mogę już zacząć chodzić na basen? Bo od 30 lat chodziłam siedem dni w tygodniu na basen – a teraz nie chodziłam bo ten obojczyk?
Czy mogę pływać? Proszę powiedzieć że tak.

***
Ogólnie imprezę Kardiotele uważam za bardzo udaną. Kolegów po fachu zachęcam do brania udziału w tego typu akcjach, Pacjentów do skorzystania z możliwości darmowego przebadania się, zaś wszystkich Czytelników bloga – już wkrótce – na kolejną porcję rodzynków.

Odpowiedzi: 2 to “Rodzynki z Kardiotele. #1, #2, #3, #4”

  1. wiktor Says:

    widze ze nowa inicjatywa, zycze wytrwalosci w jej kontynuowaniu. a doswiadczenie/przezycia zawsze bezcenne. pzdr

  2. Cezary Says:

    Bombowe rodzynki!!! Czekam z utęsknieniem na następne, :)). Dobrze, że te starsze panie tego nie czytają…


Skomentuj

